۳ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۱۶

مدیر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

مخزن بزرگ ذخیره آب شرب در مشهد افتتاح شد/ نبود رینگ در مشهد

مخزن بزرگ ذخیره آب شرب در مشهد افتتاح شد/ نبود رینگ در مشهد

مشهد - مدیر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم افتتاح مخزن بزرگ ذخیره آب شرب مشهد، اظهار کرد: مشهد از دیرباز با دو ایراد عمده روبرو بوده که یکی از آن‌ها نبود رینگ در شهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عصر امروز در مراسم افتتاح مخزن بزرگ ذخیره آب شرب مشهد، اظهار کرد: در سنوات گذشته با کمترین دغدغه، آب شرب خود را استفاده می‌کردند و دلیل این امر، انسجام و هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط است.

وی با بیان اینکه اقلیم کشور ما در حال تغییر است، ادامه داد: موضوع تغییرات درجه حرارت را باید جدی گرفت. اگر میزان بارش کمتر از مقادیر در نظر گرفته‌شده باشد با مشکل روبرو خواهیم شد. مشهد از دیرباز با دو ایراد عمده روبرو بوده که یکی کمبود مخزن آب شرب و دیگری نبود رینگ در شهر مشهد است.

محمدرضا جانباز افزود: باید خود را برای یک تابستان سخت آماده کنیم زیرا شرایط شهر، شرایط ویژه و سختی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در شهر مشهد می‌توان از تجربه و علم افراد در دانشگاه فردوسی مشهد استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۵، حدود ۳۱۷ میلیون متر مکعب آب شرب متعلق به جمعیت ۳۶۰۰ هزارنفری شهر مشهد خواهد بود. البته درصدد هستیم که این عدد را به ۲۶۵ میلیون متر مکعب برسانیم و عدد آن را ۱۷ درصد کمتر کنیم.

وی افزود: در شهر مشهد پروژه‌ای تحت عنوان نبی اکرم (ص) آغازشده و طی آن اقدام به جمع‌آوری چاه‌های مختلف شهر مشهد کردیم و درنتیجه این پروژه نیز، کیفیت آب شرب مشهد بهتر خواهد شد. همچنین باید گفت که در سال‌های ۹۷ و ۹۸، حدود ۲۲ درصد مخزن‌های آب در شهر مشهد رشد پیدا کرده‌اند.

حسین اسماعیلیان با بیان اینکه در شرق مشهد آب چندان باکیفیتی نداریم، ادامه داد: شهر مشهد دارای ۲۱ پهنه آبی و متوسط فشار آب مشهد حدود دو و نیم است. همچنین باید گفت که مدل هیدرولیکی توزیع آب مشهد آماده کار برای زیرساخت شبکه آب شرب است.

وی با بیان در آینده نزدیک کل بدنه شهر مشهد و فضای سبز آن، از آب شرب جدا خواهد شد، گفت: در نظر داریم تا برای ۲۰۰ هزار مشترک پرمصرف خود، از اعمال کارهای کاهنده استفاده کنیم. انشالله شهر مشهد را از خشک‌سالی و دغدغه نبود آب نجات خواهیم داد.

گفتنی است که طبق وعده قبلی قرار بر این بود رضا اردکانیان، وزیر نیرو در افتتاح این پروژه حضور پیدا کند که بنا به دلایلی حضور وی منتفی شد.

کد خبر 4806803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha